Вести

Важно обавештење о праву на накнаде зараде за време породиљског одсуства


Важно обавештење о праву на накнаде зараде за време породиљског одсуства
29.02.2024

Одлуком Уставног суда бр. ИУз-60/2021 од 14. фебруара 2024. године („Службени гласник РС“, број 11/24) утврђено је да одредба члана 13. став 1. Закона о финансијској подршци породици са децом („Службени гласник РС“, бр. 113/17, 50/18, 46/21-УС, 51/21-УС, 53/21-УС, 66/21,130/21, 43/23-УС и 62/23) у делу који гласи: „одсуства због компликација у вези са одржавањем трудноће, или“ и у делу који гласи: „уколико није коришћено одсуство због компликација у вези са одржавањем трудноће“, није у сагласности са Уставом.

Тако да од 14. фебруара 2024. године, члан 13. став 1. Закона о финансијској подршци породици са децом гласи: „Основица накнаде зараде, односно накнаде плате за време породиљског одсуства и одсуства са рада ради неге детета, за лица из члана 12. овог закона, утврђује се на основу збира месечних основица на који су плаћени доприноси на примања која имају карактер зараде, за последњих 18 месеци који претходе првом месецу отпочињања породиљског одсуства.“

Како је Одлуком Уставног суда дошло до измена члана 13. став 1. Закона о финансијској подршци породици са децом у начину обрачуна основице накнаде зараде, односно накнаде плате за време породиљског одсуства и одсуства са рада ради неге детета, који се примењивао од 1. јула 2018. године до 14. фебруара 2024. године, орган ће по службеној дужности преиспитати сва решења којима је одлучено о праву на накнаду зараде, односно накнаду плате за време породиљског одсуства и одсуства са рада ради неге детета, а која нису коначна и правноснажна.

Имајући у виду да је иницијатива за покретање поступка за утврђивање неуставности наведене законске одредбе поднета 19. априла 2021. године, корисници права којима је решење достављено почев од 19. априла 2019. године могу поднети, уколико сматрају да им је право повређено, захтев за измену појединачног акта (решења) које је коначно и правноснажно.

Рок за подношење наведеног захтева је шест месеци од дана објављивања одлуке Уставног суда.

Како је одлука објављена 14. фебруара 2024. године, рок за подношење захтева за измену појединачног акта (решења) истиче 14. августа 2024. године.

Захтеве за измену решења, породиље са пребивалиштем на територији Oпштине Инђија подносе Одељењу за друштвене делаљтности Општине Иншија, улица Цара Душана број 1, шалтер број 9, у времену од 08.00 до 14.00 часова.

Уз уредно попуњен и потписан образац захтева неопходно је приложити:

-очитану личну карту и 

-фотокопију картице текућег рачуна.





ПРЕТРАГА ВЕСТИ
Текст:
Датум: