У оквиру реализације прве фазе пројекта „Заштита животне средине применом нових метода сепарације економски оправданих секундарних сировина" који је покренут на основу уговора са Европском агенцијом за реконструкцију, пројект тим Општине Инђија посетио је Словеначку општину Ленарт| која је прва спровела метод сепарације чврстог отпада још у старој Југославији.
Циљ пројекта је смањење количине комуналног отпада и продужетак експлоатације постојеће локалне депоније до изградње регионалне санитарне депоније у складу с националном стратегијом и европским стандардима.
Дугогодишње искуство Општине Ленарт у решавању проблема комуналног отпада значајно је за пројект тим који је имао прилику да приликом посете обиђе центар за сакупљање отпада" Летник-Саубермацхер", депоније у Птују и Пуцонцима, као и депонију „Догош" и рециклажни центар "Суровине" у Марибору
. Председник Општине Инђија Горан Јешић се на састанцима са општинским званичницима Општине Ленарт упознао са моделом организације локалне самоуправе, а читав тим је имао прилику да види презентацију система Сло-пацк у Папир сервису доо, који је један од најсавременијих система за сакупљање и употребу секундарних сировина.
Инђијска делегација је прикупила информације о правној регулативи из области управљања чврстим комуналним отпадом, видела презентације комуналне инспекције и Савеза еколошких покрета ( НГО сектор), а значајна су и искуства словеначке општине у примени методе сепарације економски оправданих сировина. По речима менаџера пројекта за Инђију Јелене Грубор словеначка искуства су показала да се сепарацијом папира и пластике, може остварити економска добит, али и смањити количина отпада који се депонује на локалној депонији.Експерти из ЕУ биће активно укључени у процесе планирања и остваривања пројектних активности. Пројектом смањивања комуналног отпада на којем Општина Инђија ради биће обухваћена домаћинства, школе, социјалне установе и институције.Иначе, пројекат финансира Европска Унија, реализује Европска агенција за реконструкцију, а спроводи Стална конференција градова и општина кроз програм „Еxцханге".