Vesti

Po oceni CESID - a, Inđija najbolji primer lokalnog menadžmenta


Po oceni CESID - a, Inđija najbolji primer lokalnog menadžmenta
06.12.2006
Centar za slobodne izbore i demokratiju (CeSID) u saradnji sa opštinama Kraljevo, Zaječar, Pančevo i gradom Nišom, kao domaćinima, organizovali su prezentaciju Izveštaja o položaju i mogućnostima za unapređenje opštinske uprave u 16 opština i gradova Srbije. Prva u nizu je održana juče u Nišu, gde je jedina predstavljena Opština Inđija, koju je CESID odabrao kao najbolji primer uspešne prakse u menadžmentu lokalnom upravom, koja svojim primerom može uticati na unapređenje funkiconisanja jedinica lokalne samouprave u Srbiji. Za elektronsku upravu i informacioni potencijal Opštine Indjija, zainteresovane su pojedine članice Unije. Predstavnici nekoliko evropskih zemalja su već pokazali interesovanje da sistem indjijske elektronske uprave implementiraju u nekim gradovima kao pilot - projekat.
Iako imaju visoko razvijeno tehnološko društvo, po rečima Jelene Grubor, projekt - menadžera iz Kabineta predsednika Opštine Inđija, u tim zemljama postoji problem nerazvijenih informacionih sistema, jer ih nisu zajednički razvijali od prvog dana te su različiti, a ta neujednačenost im stvara znatne poteškoće. Otuda namera Evropske unije da uredi jedinstveni informacioni sistem sa želljom da uzme dobre i pozitivne primere i van Unije. Uspostavljanjem jedinstvenog informacionog sistema u Evropskoj uniji, pojednostaviće se mnoge administrativne procedure, kao i troškovi. Tako, na primer, ako Nemac živi u Italiji i ima pravo na zdravstvenu zaštitu, on će moći da se leči i u toj zemlji, ne dokazujući pri tom gomilom papira to svoje pravo, kao što je sada slučaj. Ona je podsetila da se u Prijemnom odeljenju Opštine Inđija na veoma brz način može dobiti sva dokumenta po principu „one stop shop", a ista dokumenta građani mogu da dobiju i u mesnim kancelarijama, koji u javnim raspravama kroje budžet prema svojim prioritetima. Takođe, broj zaposlenih 82 u odnosu na broj stanovnika 53.000 je sveden na najmanju mogću meru, što je imperativ Evropske unije da na 1.000 stanovnika ima jedan do dvoje zaposlenih.
Inače, projekat estonske Akademije iz Talina o uvođenju elektronske uprave u opštine u Srbiji, realizovaće se po inđijskom modelu, kao najuspešnijeg primera u regionu po oceni estonskih eksperata. Takođe, iskustva inđijske elektronske uprave, biće sastavni deo publikacije o uputstvima za reformu opštinskih adminsitracija i uvođenje elektronske vlade u opštinama po Srbiji.
Po rečima izvršnog direktora CESID - a Zorana Lučića, osnovni cilj ovog projekta je organizovanje i edukacija predstavnika lokalnih vlasti i lokalne zajednice za procese identifikovanja i uspostavljanja prioritetnih problema lokalne zajednice, kao i stvaranje pretpostavki za bolju međusobnu komunikaciju organa vlasti i predstavnika građana i civilnog sektora. Izveštaj je rezultat rada CeSID-ovog tima angažovanog u izvođenju projekta „Izgradnja kapaciteta lokalne sredine za identifikovanje problema", koji je podržao „Olof Palm Centar".
Naredne prezentacije će biti regionalnog karaktera i obuhvataće rezultate istraživanja i za opštine, koje pripadaju tim regionima. Na njima će biti prisutni predstavnici izvršne vlasti u opštinama, koje pripadaju tom regionu, predstavnici opštinskih uprava, nevladinih organizacija i medija, koji se bave ovom oblašću. Prezentacije će biti održane u Nišu 5. decembra, Zaječaru 7. decembra, Kraljevu, 8. decembra i u Novom Sadu 12. decembra.

Gordana Umičević




PRETRAGA VESTI

Tekst:
Datum: